keangkuhan 22 tahun mahadir terjadi 2 imam

MASJID BARU DIBENA, NAK ROBOH MASJID LAMA . MASJID LAMA IMAM DI PECAT APA HAL, BIARLAH IMAM LAMA DIBAWA BERSAMA PINDAH KE MASJID BARU TERLEBIH DAHULU BAGI TEMPOH SETAHUN DUA BARU DIGANTI IMAM BARU. → tanye mahafiraun pengerusi PH, apa yang khianat sangat.
Bukan kah ianya melambangkan sikap ANGKOHnya kerajaan MAHAFIRAUN dalam menangani mesyuarat dan masyarakat kampung. Sehingga menjadi polimik pertikaian rakyat setempat.
Apa salahnya pindahkan imam masjid lama ke masjid baru, ajak bincang elok2 . Sebenarnya pemecatan imam tersebut adanya persepsi negatif politik daripada pihak barisan nasional.
Maka berikutan selepas itu lahirlah persepsi baru yang kurang menyenangkan masyarakat kampung terhadap iman lantikkan baru benar2 pro totok pada politik satu lagi.
Kesan tindakan BN ini maka merebaklah insiden ini TERUTAMA dikampung tersebut bersembahyang dalam dua kelompok berimamkan imam orang PAS dan berimamkan orang UMNO. Kerana TELAH lahirnya persoalan perbahasan ilmiah perjuangan kesan tindakkan tidak matang BN berdepan dengan masyarakat kampung.
SOROTAN ini diketengahkan kerana isu ini diangkat seolah2 pihak PAS punca politik yang tidak matang atau ketaksuban. Mereka ngape tak bangkitkan 1001 seribu satu macam sekandal dalam BN samaada profil yang terdahulu dan sekarang ini yang telah melenyapkan duit rakyat berrrrrr ringgit MELAYSIA.

Comments